Weboldalunk sütiket (cookies) használ a megfelelő böngészési élmény érdekében!
Bővebb tájékoztatás        

6 x 6 óra interaktív képzési nap

Interaktív, online vagy tantermi képzés - hetente egy nap.

PMBoK Guide - Agile Practice Guide

PMBoK Guide 7 EditionA képzés módszertani háttere elsősorban a PMBoK Guide (Guide to the Project Management Body of Knowledge) 7. kiadása és az azt kiegészító gyakorlati útmutatók (pl. Process Groups: A Practice Guide, Agile Practice Guide), de a vizsga követelményrendszere ezeknél a forrásoknál bővebb. A képzés során természetesen sorra kerülnek a PMI módszertani könyveken túli információk és ismeretanyagok is.

Process Groups: A Practice GuideAgile Practice Guide

A kurzuson részvételnek nincs tapasztalati és/vagy képzettségi előfeltétele!  A képzési alkalmak általában hetente kerülnek kijelölésre, a teljes képzés átfutási ideje 6-8 hét.

Lipi Gábor, PMP

A képzés programvezetője Lipi Gábor, PMP, aki a PMI által kiadott Authorized Training Partner Instructor minősítéssel is rendelkezik. Az oktatások beszélt munkanyelve általában magyar, de az átadásra kerülő írásos anyagok, tesztek és gyakorlatok a PMI terminológiának megfelelően angol nyelvűek. A képzésen történő eredményes részvétel feltétele a legalább aktív középfokú szintű angol nyelvtudás.

Időpontok és helyszín ► Képzés szervezés részletei


Tematika: 6 nap - 9 témakör

A képzési napok 9:00-16:45-ig tartanak - naponta 4x1,5 óra - 75 perces ebédszünet.

1. Projekt környezet

  • PMP vizsga téma területei és a vizsga követelményei
  • Projektmenedzsment definíciók
  • Projekt életciklus felépítése és típusai: prediktív, adaptív (agilis) és hibrid fejlesztési életciklusok sajátosságai Videó
  • Projekt környezet felmérése, a projekt mint üzleti érték teremtő eszköz, folyamat és megközelítés
  • Projekt megfelelőség (compliance) tervezése és menedzselése

2. Projekt terjedelem (scope) és minőség menedzsment

  • Projekt terjedelem (scope) tervezése és menedzselése
  • Követelménymeghatározás és priorizálás módszerei és eszközei
  • Feladatlebontási struktúra (WBS) kialakítása és szerepe a projektmenedzsmentben
  • Terjedelem ellenőrzés és elfogadás módszerei
  • Projekt termékek és leszállítandók minőségének tervezése, menedzselése és kontrollálása
  • PMI által követett minőségmenedzsment alapelvek
  • Projektmenedzsment dokumentumok (artifacts) minőségének meghatározása és menedzselése

3. Projektütemezés, az erőforrások és a költségvetés tervezése és kézbentartása

  • Projekt ütemezési model elemei
  • Projekt tevékenységek meghatározása, erőforrás, költség és átfutási idő becslési módszerek
  • Ütemezési hálóterv kialakítása, kritikus út és tevékenység tartalékidők számítási eljárása
  • Projekt végrehajtás gyorsításának módszerei, előrehaladás mérése, ütemezés változásainak kezelése
  • Projekt erőforrások meghatározásának és a költségvetés összeállításának módszerei
  • Projekt költségek kézbentartása, költségvetés és erőforrás ráfordítás keretek tartásának kihívásai, változáskezelése
  • Earned value költség kontrolling módszer használata, mutatószámai Videó
  • Erőforrások és tartalmi elemek (scope components) biztosítása külső forrásokból - beszerzés és beszállító menedzsment
  • Beszerzési szükségletek és feltételek meghatározása, beszerzések előkészítése
  • Beszerzések lebonyolítása, szerződéskötés, teljesítések menedzselése és felügyelete

4. A projekt csapat építése és fejlesztése, virtuális projekt csapatok kialakítása, tudásmenedzsment

  • Projektcsapat építése, együttműködés és teljesítmény fejlesztése
  • Projekt sikeréhez szükséges kompetenciák és készségek felmérése, képzési igények meghatározása, képzések szervezése és visszamérése
  • Projektcsapat működési szabályainak kialakítása, szabályok működtetése és szabálykövetés elérése
  • Virtuális projektcsapat (földrajzilag elosztott, elektronikus kommunikáció útján együttműködő résztvevők) munkájának elősegítése, támogatása és az elkötelezettség fejlesztése
  • Projekt tudásmenedzsment kialakítása, működtetése Videó
  • A projektmenedzser/projektvezető szerepe és kompetenciái

5. Az etikus projektvezetői működés

  • Projektmenedzsment szakma gyakorlók etikai és viselkedési szabályai a PMI Code of Ethics and Professional Conduct alapján
  • Projektvezetői működés sikertényezői nemzetközi, multikulturális környezetben
  • PMI-izmusok - a PMI projekt megközelítés kulcs alapelvei és összefüggései

6. A projektcsapat vezetése és menedzselése, projekt kommunikáció működtetése

  • Érzelmi intelligencia szükségessége a projektcsapat vezetéséhez Videó
  • Különböző személyiség típusok működése a projektmunka során
  • Projektvezetési készségek: vezetési stílusok, konfliktuskezelés, felhatalmazás, teljesítménymérés és visszajelzés adás
  • A csapatmunkát akadályozó tényezők és blokkolók feltárása és hatékony kezelése
  • Általános kommunikáció menedzsment alapelvek, kommunikációs modell
  • Kommunikáció menedzsment terv elemei, a projekt kommunikáció különböző szintjei, módjai és eszközei
  • A megfelelő projek irányítási struktúra kialakítása

7. A projekt érintettek (stakeholders) elköteleződésének elérése és fenntartása

  • Stakeholder azonosítás és elemzés lépései és módszerei
  • Projekttel kapcsolatos megállapodások elérése és működtetése
  • Stakeholderek elköteleződésének megteremtése és fenntartása a projekt során, együttműködés az érintettekkel
  • Projekthez kapcsolódó szervezeti változások felmérése, a célszerű változásmenedzsment intézkedések meghatározása és megvalósítása

8. Projekt kockázatok és problémák (issues) felmérése és kezelése

  • Kockázatmenedzsment fogalmak és alapelvek
  • Projektkockázatok és pozitív lehetőségek fajtái, forrásai és a kockázatok/lehetőségek azonosítása
  • Kvalitatív és kvantitatív kockázatelemzés módszerei
  • Kockázatkezelési intézkedések tervezése és a kockázatok/lehetőségek felügyelete
  • Kockázat és problémakezelés (issue/impediment management) kapcsolata
  • Tudatos problémakezelési folyamat működtetése a projekt során

9. Projekt integráció menedzsment és összefoglalás

  • Projekt integráció menedzsment szerepe a projekt sikerében, projekt tervezési tevékenységek összehangolása
  • Projekt változásmenedzsment elvei és folyamatai, külső üzleti környezet változásainak beépítése a projektbe
  • Projekt eredmények átadásának és a projektmunka kiértékelésének menedzselése, a lezárási feladatok elvégzése
  • Képzésen elhangzottak integratív összefoglalása: PMBOK folyamattérkép, Agilis manifesztum és a 12 agilis alapelv, PMI-izmusok a vizsgakérdésekben

  Jelentkezés a képzésre

Hivatalos PMI PMP vizsga felkészítő képzés (35 óra)

Részvételi díj: 350 000 Ft+ÁFA

Mikortól kezdenéd a képzést?