Interaktív képzési napok - PMP felkészítő
Az öt egésznapos tantermi és/vagy élő, online képzés során interaktívan és konzultatív módon ismered meg a PMP vizsga sikeres elvégzéséhez szükséges projektmenedzsment ismeretanyagot a 2021-től érvényes vizsga követelmények szerint.
A módszertani háttéranyag elsősorban a PMBoK Guide (Guide to the Project Management Body of Knowledge) jelenleg aktuális 6. kiadására és az Agilis gyakorlati útmutatóra (Agile Practice Guide) épül, de a vizsga követelményrendszere ezeknél a forrásoknál bővebb. A képzés során természetesen sorra kerülnek a PMBoK Guide-on kívülről származó információk és ismeretanyagok is.
Az öt képzési nap egyes alkalmai 9:00-17:00-ig tartanak és a témakörök a következők:
1. Nap: Projekt környezet, projekt terjedelem (scope) és minőség menedzsment
- PMP vizsga téma területei és a vizsga követelményei
- Projektmenedzsment definíciók
- Projekt életciklus felépítése és típusai: prediktív, adaptív (agilis) és hibrid fejlesztési életciklusok sajátosságai
- Projekt környezet felmérése, a projekt mint üzleti érték teremtő eszköz, folyamat és megközelítés
- Projekt megfelelőség (compliance) tervezése és menedzselése
- Projekt terjedelem (scope) tervezése és menedzselése
- Követelménymeghatározás és priorizálás módszerei és eszközei
- Feladatlebontási struktúra (WBS) kialakítása és szerepe a projektmenedzsmentben
- Terjedelem ellenőrzés és elfogadás módszerei
- Projekt termékek és leszállítandók minőségének tervezése, menedzselése és kontrollálása
- PMI által követett minőségmenedzsment alapelvek
- Projektmenedzsment dokumentumok (artifacts) minőségének meghatározása és menedzselése
2. Nap: Projektütemezés, az erőforrások és a költségvetés tervezése és kézbentartása
- Projekt ütemezési model elemei
- Projekt tevékenységek meghatározása, erőforrás, költség és átfutási idő becslési módszerek
- Ütemezési hálóterv kialakítása, kritikus út és tevékenység tartalékidők számítási eljárása
- Projekt végrehajtás gyorsításának módszerei, előrehaladás mérése, ütemezés változásainak kezelése
- Projekt erőforrások meghatározásának és a költségvetés összeállításának módszerei
- Projekt költségek kézbentartása, költségvetés és erőforrás ráfordítás keretek tartásának kihívásai, változáskezelése
- Earned value költség kontrolling módszer használata, mutatószámai ► [Videó részlet]
- Erőforrások és tartalmi elemek (scope components) biztosítása külső forrásokból - beszerzés és beszállító menedzsment
- Beszerzési szükségletek és feltételek meghatározása, beszerzések előkészítése
- Beszerzések lebonyolítása, szerződéskötés, teljesítések menedzselése és felügyelete
3. Nap: A projekt csapat építése és fejlesztése, a projektvezető személye, szerepe, felelőssége és etikus működése
- Projektcsapat építése, együttműködés és teljesítmény fejlesztése
- Projekt sikeréhez szükséges kompetenciák és készségek felmérése, képzési igények meghatározása, képzések szervezése és visszamérése
- Projektcsapat működési szabályainak kialakítása, szabályok működtetése és szabálykövetés elérése
- Virtuális projektcsapat (földrajzilag elosztott, elektronikus kommunikáció útján együttműködő résztvevők) munkájának elősegítése, támogatása és az elkötelezettség fejlesztése
- Projekt tudásmenedzsment kialakítása, működtetése ► [Videó részlet]
- A projektmenedzser/projektvezető szerepe és kompetenciái
- Projektmenedzsment szakma gyakorlók etikai és viselkedési szabályai a PMI Code of Ethics and Professional Conduct alapján
- Projektvezetői működés sikertényezői nemzetközi, multikulturális környezetben
- PMI-izmusok - a PMI projekt megközelítés kulcs alapelvei és összefüggései
4. Nap: A projektcsapat irányítása és a projekt érintettek (stakeholders) elköteleződésének elérése és fenntartása
- Általános kommunikáció menedzsment alapelvek, kommunikációs modell
- Kommunikáció menedzsment terv elemei, a projekt kommunikáció különböző szintjei, módjai és eszközei
- A megfelelő projek irányítási struktúra kialakítása
- Érzelmi intelligencia szükségessége a projektcsapat vezetéséhez ► [Videó részlet]
- Projektvezetési készségek: vezetési stílusok, konfliktuskezelés, ösztönzés, felhatalmazás
- A csapatmunkát akadályozó tényezők és blokkolók feltárása és hatékony kezelése
- Stakeholder azonosítás és elemzés lépései és módszerei
- Projekttel kapcsolatos megállapodások elérése és működtetése
- Stakeholderek elköteleződésének megteremtése és fenntartása a projekt során, együttműködés az érintettekkel
- Projekthez kapcsolódó szervezeti változások felmérése, a célszerű változásmenedzsment intézkedések meghatározása és megvalósítása
5. Nap: Projekt kockázatok és problémák (issues) felmérése és kezelése, projekt integráció menedzsment
- Kockázatmenedzsment fogalmak és alapelvek
- Projektkockázatok és pozitív lehetőségek fajtái, forrásai és a kockázatok/lehetőségek azonosítása
- Kvalitatív és kvantitatív kockázatelemzés módszerei
- Kockázatkezelési intézkedések tervezése és a kockázatok/lehetőségek felügyelete
- Kockázat és problémakezelés (issue management) kapcsolata
- Tudatos problémakezelési folyamat működtetése a projekt során
- Projekt integráció menedzsment szerepe a projekt sikerében, projekt tervezési tevékenységek összehangolása
- Projekt változásmenedzsment elvei és folyamatai, külső üzleti környezet változásainak beépítése a projektbe
- Projekt eredmények átadásának és a projektmunka kiértékelésének menedzselése, a lezárási feladatok elvégzése
Az előadás sorozaton részvételnek nincs tapasztalati és/vagy képzettségi előfeltétele! A képzési alkalmak általában hetente kerülnek meghirdetésre, a teljes sorozat átfutási ideje 5-7 hét.
A képzés programvezetője Lipi Gábor, PMP, aki a PMI által kiadott Authorized Training Partner Instructor minősítéssel is rendelkezik. Az oktatások beszélt munkanyelve általában magyar, de az átadásra kerülő írásos anyagok, tesztek és gyakorlatok a PMI terminológiának megfelelően angol nyelvűek. A képzésen történő eredményes részvétel feltétele a legalább aktív középfokú szintű angol nyelvtudás.
Programjaink szervezésének részleteiről, időpontok egyeztetéséről és a helyszínről --> itt találsz bővebb információt!